Jsme připraveni na EET

Česká pošta nabízí jednodušší cestu k evidenci tržeb

Česká pošta od pondělí 17. února poskytuje ve spolupráci s technologickým partnerem službu EETparagon, díky které se našim klientům otevře snadná cesta k registraci do systému elektronické evidence tržeb (EET). Na základě zmocnění klienta pošta zprostředkuje převzetí autentizačních údajů, následné vygenerování certifikátu a jeho uložení na externím úložišti, k tomu všemu stačí jediná návštěva některé z vybraných poboček. Službu tak může využít každý, koho se nově týká povinnost evidovat tržby od 1. května 2020 s využitím jiných prostředků, než je elektronická pokladna. Právě služba EETparagon.cz předpokládá využití běžného papírového paragonu, kdy klient prostřednictvím SMS služby zaeviduje a současně doplní potřebné údaje pro řádnou evidenci platby v systému EET.   

Pro zřízení služby je třeba navštívit vybranou pobočku České pošty a vzít s sebou občanský průkaz, informace o podnikání (adresu, IČ a DIČ), číslo telefonu a e-mailovou adresu pro další komunikaci. Jednorázový poplatek za asistenci s registrací do systému EET činí 500 Kč a následné využití služby evidování prostřednictvím SMS s partnerem EETpro s.r.o. pak měsíčním paušálem 70 Kč.

Česká pošta provozuje 3200 poboček, na jedné třetině z nich bude možné jednoduchým způsobem zprostředkovat registraci do systému EET. Službu spouštíme již nyní, přestože povinnost vzniká až od května. Díky dobré dostupnosti máme možnost našim klientům zjednodušovat život a chceme ji maximálně využít. Česká pošta je zejména na malých obcích často jediným kontaktním místem, kam se mohou klienti se svými poštovními či finančními záležitostmi obrátit. Nyní k nim přibyde řešení povinnosti EET,“ říká ředitel business development úseku České pošty Martin Vránek.

Výhodou služby EETparagon.cz je úspora nákladů souvisejících s pořízením elektronického zařízení (pokladního systému či tiskárny) včetně dostupného internetového připojení. Zároveň lze službu využívat jako záložní řešení (při pohybu mimo provozovnu, práce u zákazníků, prodej na trzích) a funguje i jako pojistka v případě výpadku či poruchy jiného systému.

 „Evidence prostřednictvím papírových paragonů ve spojení s elektronickým originálem účtenky se může hodit všem podnikatelům, živnostníkům a řemeslníkům, kteří přijímají jen několik hotovostních plateb denně nebo s hotovostí pracují jen občas. Jedná se příkladně o kadeřnice, instalatéry, kominíky, opraváře, ale i lékaře, notáře nebo učitele hudby,“ říká Miloslav Rut, jednatel společnosti EETpro s.r.o., která službu EETparagon zajišťuje.

Elektronické účtenky jsou pak dostupné podnikateli i zákazníkovi v cloudovém úložišti účtenek na www.eetuctenka.cz. Se souhlasem zákazníka k její elektronické podobě, lze pak odkaz na účtenku, který je v dolní části paragonu, zaslat zákazníkovi také na e-mail nebo SMS zprávou. Ve všech případech je účtenka kdykoliv dostupná online a je možné ji použít na účtenkovou loterii.

Do projektu se zapojil i hlavní dodavatel paragonů a tiskopisů na českém trhu Baloušek s.r.o. a upravil své účtenky tak, aby obsahovaly viditelné místo pro doplnění kódu, resp. unikátního odkazu na účtenku, a pokyny, jak postupovat. Paragony firmy Baloušek s.r.o. bude možné od 1. 3.2020 zakoupit na vybraných pobočkách České pošty.

Tiskopisy je možné také objednat na: https://www.balousektisk.cz/eet-tiskopisy/

Seznam vybraných poboček naleznete zde.

Více informací o službě EETparagon naleznete na následujícím odkazu www.ceskaposta.cz/eetparagon a www.eetparagon.cz